mandag 27. september 2010

Gratis DAK / CAD tegneprogrammer.

Nå er det jo strengt tatt Autocad som er tema her på bloggen, men da jeg ikke kommer på noen gode tips akkurat nå så kan jeg jo legge ut en link til en del gratis dak / cad tegneprogammer.
Jeg har ikke testet noen av disse selv, av den enkle grunn at jeg klarer meg fint med Autocad som jeg alt bruker. Men dersom du har en liten jobb du vil ha gjort så kan du helt sikkert finne noe her som kan brukes.

Et annet alternativ er å hente ned en gratisversjon av Autocad.
Autodesk har ofte kampanjer der man kan laste ned forskjellige autodeskprodukter som Autocad, Autocad Civil 3d, Revit osv. gratis for testbruk i 30 dager.
Autocad er jo ikke akkurat gratis i utgangspunktet så det kan være greit å teste programmet før man går til det steget å kjøper det.

Fordelen med Autocad framfor de gratisprogrammene i linken jeg la ved er nok at Autocad har flere millioner brukere, og mulighetene for å få hjelp er derfor gode.
Dette gjelder forsåvidt også de andre kjente tegneprogrammene som f.eks Microstation osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar