onsdag 4. august 2010

Fatal Error

Jeg gir meg ikke helt med disse AutoCad krasjene.

Nå er det jo sånn at disse krasjene oftest har en årsak. Og mangel på minne er nok den vanligste.

Etter at jeg gikk over til å bruke Windows 7 og da Autocad 2009 fikk jeg store problemer. Dette skyldes for det første at Autocad 2009 (gjelder også 2010/11) krever en del mer minne enn 2008 gjorde. Men også fordi Windows 7 er satt opp til å ha mer minne tilgjengelig for selve operativsystemet enn hva som var tilfelle i eldre versjoner.

Det som gjorde susen for min del var å gjøre mer minne tilgjengelig for Windows applikasjoner og mindre låst til selve operativsystemet.

Om dette er noe som funker på eldre Windowsversjoner enn Win7 vet jeg ikke, men her er hvertfall prosedyren som ble fulgt.

1. Finn ikonet for kommando prompt (command prompt), trykk med høyre knapp på musen og velg åpne som administrator / run as administrator.
2. Skriv inn følgende tekst: bcdedit /set IncreaseUserVA 3072
3. Restart maskinen.

Dette fungerte hvertfall veldig bra for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar